Prvi pregled dece mlađeg uzrasta
U sklopu prvog pregleda deteta mladjeg uzrasta koje ne govori ili kasni u razvoju jezika i govora tokom procene koriste se:
– Tehnika direktne opservacije;
– Intervju sa roditeljima;
– Razvojne ček liste;
– Standardni defektološko-logopedski testovi;
Nakon procene deteta, odnosa roditelja prema detetu i njihovog vaspitnog stila, kompletira se dokumentacija i organizuju dodatni pregledi i procene radi uspostavljanja precizne dijagnoze i izrade kvalitetnog plana tretmana. Na osnovu dobijenih informacija o trenutnom nivou razvoja deteta u 5 ključnih oblasti (kognitivni razvoj, motorički razvoj, govorno-jezički razvoj, socio-emocionalni razvoj i samostalnost i veštine samoposluživanja) razgovora sa roditeljima o prioritetima, brigama i resursima porodice izrađujemo individualni razvojni profil deteta, utvrđujemo u kojim oblastima razvoja postoje odstupanja od uzrasnih normi i kreiramo individualizovani plan podrške i podsticaj koji sadrži terapijski program i skup saveta roditeljima za stimulaciju detetovog razvoja u kućnim uslovima.
Ciljevi u kojima roditelji igraju ključnu ulogu i doprinose napredovanju deteta su pre svega u oblasti rutina vezanih za spavanje, hranjenje, upotrebu toaleta i uopšteno potrebno je postaviti pravilan ritam svakodnenvih aktivnosti. To će detetu pružiti osećaj sigurnosti i predvidivosti, a roditelju organizovanosti.
Uz aktivne defektološko-logopedske tretmane i uz pravilnu stimulaciju deteta u kućnim uslovima terapeuti i roditelji će zajedno pratiti razvoj deteta.
Tu smo za Vas – Vaš Logopedski kabinet Novaković stoji Vam na raspolaganju za sva vaša pitanja i sugestije.